SIMULAAKRUM

*

Valge Beibe

Et augusti täiskuuöödel ilmub Haapsalu piiskopilinnuse aknale valge tšikk, keda kutsutakse Valgeks Beibeks, on kõigile teada. Aga kuidas tšikk aknale tekib, on olnud kiivalt hoitud saladus.

"Kõik need aastad on räägitud, et Valge Beibe kujutis tekib siis, kui kuu paistab kabeli idapoolsest külgaknast sisse ja akna vari langeb kabeli seinale," selgitab dataprojekti eestvedaja Kaarel Lamp ning lisab, et asjaolude sunnil tuleb ilmselt nüüd see tembutamine ära lõpetada. "Mis siin enam salata, viimased aastad on Valget Beibet kehastanud minu kolmas abikaasa, kellest ma eelmisel nädalal lahku läksin. Püüdsin teda küll veenda, et me selle aasta Beibe ikka ära teeks, aga ta ei olnud nõus. Küsis paari öö eest 2000 eurot, aga kust mul see raha võtta," on Kaarel nördinud.

Küsimuse peale, et kas ta Hooandja kaudu ei ole mõelnud summat kokku ajada, muutub mees üsna tigedaks. "No mis Hooandja, mul on seda raha kohe täna vaja või sel aastal jääb Valge Beibe ilmumata. Mõned aastad tagasi, kui ma siin oma teisest naisest lahku läksin, siis jäigi ära, aga õnneks oli ilm pilves ja me poleks siis niikuinii teinud. Sel nädalal on aga ööd selged."

Tõepoolest, mõned päevad tagasi prognoosis EMHI selget ööd ning pealinna beibehuvilised olevat juba bussipiletid ära broneerinud. AS SEBE juhatuse esimees Kuldar Vääsi lubas panna käima lausa kolm lisabussi, ent nüüd võib kogu plaan lörri minna.

"Jah, ma olen Kaareli probleemiga kursis," kommenteerib härra Vääsi. "Ta käis ka SEBEst seda raha küsimas, aga me ei pidanud säärase ettevõtmise finantseerimist majanduslikult mõttekaks. Tõenäoliselt soovib Kaarel Lampi eksabikaasa temalt lihtsalt raha välja pressida ja seetõttu me ei pea hetkel projektis kaasalöömist vajalikuks. Me pakkusime talle alternatiivina oma firma sekretäri, kes võiks sel aastal Valget Beibet kehastada, aga Kaarel Lamp ei olnud sellega nõus."

Miks siis bussifirma sekretär beibeks ei sobi? Kas etendus nõuab tõesti nii keerulist koreograafiat, et iga tšikk sellega hakkama ei saa? Kuidas too Valge Beibe kujutis siis õigupoolest aknale tekib?

Kaarel aga naeratab salapäraselt ja kostab: "Viska kümnekas, siis räägin!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home